четвъртък, 27 март 2014 г.

Сладкиш с ягодово сладко

Вторник следобяд. Мрачно време, напрегнат ден, натоварена седмица, която е в началото си, недоспиване и предозиране на материала по капиталови инвестиции. Какъв по-добър повод от това да изпека нещо? Няма такова успокоение на нервите...сещам се за едно друго, де. :D Но обстоятелствата бяха такива.




Идеята дойде от тук СЛАДКИШ със сладко от СИНИ СЛИВИ , но с някои изменения от мен :)

Необходими продукти:
2 яйца
14 с.л. захар
14 с.л. кисело мляко
8 с.л. олио (може каквато мазнина използвате или имате под ръка- аз имах един течен маргарин, който е подходящ за сладкиши)
16 с.л. брашно
1 ч.л. сода бикарбонат
1 ванилия
1 малко бурканче сладко от ягоди (180гр)
1 ч.ч. орехи 
4 обикновени бисквити
пудра захар за поръсване

Начин на приготвяне:
В дълбока купа се разбиват  яйцата и захарта , към тях се добавят останалите продукти по реда на записаното в рецептата. Разбива се до хомогенна смес.
В тавичка, предварително застлана с хартия за печене се изсипва 1/2 от сместа и се наръсва с орехите и 2 от бисквитите, пече се на 180°С до позачервяване, пробва се с клечка за зъби. Изважда се от фурната и отгоре се разстила сладкото.
Разпределя се отгоре останалата част от сместа , наръсва се с орехи  и бисквити. Допича се, като тавата се поставя в средата на фурната, до готовност.
Топъл се ръси с пудра захар и се оставя да изстине. Когато изстине се нарязва на парчета.










Действа успокояващо след натоварен ден и дълго време спазване на хранителен режим, а пък и беше Благовещение. Оправдания хиляди :D
 

2 коментара:

  1. Идват ми гости, ненадейно, преди време си бях записала този сладкиш , сещам се за него и започвам да го правя. Но от мислене и пресмятане, какви точно са размерите на тавата и каква доза да направя, той ми отнема време за торта с три блата и варен крем. Не е лошо поне в някои рецепти да давате размери на съдовете. Така наистина улеснявате последователите си или те просто ви прескачат , за да не си губят времето в писане на молби и чакане на отговори.

    ОтговорИзтриване
  2. Здравейте!
    Не съм упоменала размера на тавата, тъй като не ми е зададен конкретен въпрос (а и не съм се сетила). Изпечен е в правоъгълна тава с размер 20х30см! ✌️️

    ОтговорИзтриване